Disponibilitate:
Tiraj epuizat
Titlu:
Modalități de optimizare a vocabularului elevilor ucrainieni
Autor(i):
Iulia Rusnac

Descriere

Modalități de optimizare  a vocabularului elevilor  de naționalitate ucraineană din ciclul primar
IULIA RUSNAC


EDITURA TOTAL PUBLISHING
ISBN 978-606-8003-80-1
Anul apariției: 2017
Format: 148x210 mm
Număr pagini: 128
Tip copertă: broșată (paperback)


Limba română este limba prin care poporul nostru şi-a exprimat bucuriile şi durerile, speranţele şi idealurile, în care românul şi-a lăudat eroii sau sau şi-a cântat dragostea pentru ţară. Despre limbă se spune, cu deplin temei, că este elementul cel mai durabil al unui popor, al unei naţiuni.

Limba română, în şcoală, poate fi considerată mai mult decât o disciplină de învăţământ, ea constituind legătura elevului cu familia, în rândul căreia a auzit-o prima dată, cu şcoala, cu locul natal, cu viaţa însăşi.

Menirea dascălului, care îi conduce copii încă din primele clase, este aceea de a perfecţiona procesul comunicării lor, de a asigura limbii atributele ei esenţiale: corectitudine şi frumuseţe.

A-l face pe copil să-şi vorbească în mod corect limba maternă este o datorie de onoare a cadrului didactic, cu precădere în ciclul primar, unde problemele limbajului trebuie să constituie preocu-pările de bază ale celor ce modelează mintea copiilor. Limbajul folosit indică un anumit nivel al înţelegerii şi cunoaşterii ideilor şi sentimentelor. A vorbi şi a scrie înseamnă a dezvălui lumea ta interioară şi exterioară, a comunica prin limbaj, ca instrument al gândirii, cu semenii tăi. O gândire profundă impune o exprimare bogată, iar nuanţele sufleteşti cer nuanţe ale limbii.

Iulia Rusnac